Waarom kan gevelreclame het verschil maken? 


Of de unieke signatuur van uw organisatie tot uitdrukking moet worden gebracht op uw bedrijfspand zelf, of elders gevelreclame gemaakt wordt voor uw organisatie: deze vorm van publiciteit is nog altijd niet weg te denken uit de marketingstrategie van elke effectieve organisatie. Duidelijke gevelreclames dienen in een enkele oogopslag de gevoelswaarde van uw organisatie over te brengen om een positief gevoel achter te laten. Gevelreclame nodigt niet uit om uw organisatie uitgebreid te bestuderen en daarom zien vele ondernemers het nut van van reclame op gevels niet in. Toch zit er een belangrijke verkooppsychologie achter, waardoor het juist kan zorgen voor meer nieuwe klanten. 



De psychologie achter gevelreclame 

 

In de bedrijfs- en organisatiepsychologie is allang bekend dat de allereerste indruk van een sollicitant (in de eerste vijftien seconden) sterker bepaalt of deze de baan krijgt, dan het oriënterende gesprek wat erna volgt. Maar het gaat nog verder. Want het blijkt dat als mensen ‘onbewust’ worden blootgesteld aan bijvoorbeeld een merk of logo, ze deze later als positiever beoordelen. Dit werkt ‘juist’ omdat het hier om onbewuste beïnvloeding gaat. De blootstelling aan het logo was zo kort, dat iemand zich op dat moment misschien niet bewust was dat hij naar het logo keek, terwijl de hersenen de informatie wel degelijk verwerkten. Dit fenomeen wordt het ‘mere exposure effect’ genoemd. 

Dit vormt de reden waarom succesvolle bedrijven hun logo bijvoorbeeld vaak aan de snelweg geplaatst hebben. Niemand kijkt ernaar. Immers moet men op de weg letten. Maar de hersenen verwerken de informatie. De eerste luttele seconden blijken pas echt bepalend voor uw organisatiesucces. 



Wat doen wij? 


Om bovenstaande en meer ervaren wij bij onze klanten dagelijks de commerciële effectiviteit reclame op gevels. Bij Sukses.nl hebben wij een ruime ervaring hierin opgedaan. Graag denken wij ook met u mee. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *